دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1396 - 08:48

تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را با اکثریت آراء تصویب کرد.
کد خبر : 197940

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق و تنها سه رای مخالف، طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را تصویب کرد. این طرح نسخه اصلاح شده طرحى است که پیشتر با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.


طرح جامع تحریم‌های ایران باید اکنون به مجلس سنای آمریکا برود و پس از تصویب شدن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز باید آن را امضا کند.


سنای آمریکا زمان برگزاری جلسه درباره بررسی طرح جامع تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی را اعلام نکرده است. همچنین کاخ سفید اعلام کرد مشخص نیست ترامپ چه زمانی این مصوبه را امضاء کند.


اگر سناتورهای آمریکا با طرح تحریم‌ها موافقت کنند، طرح باید به کاخ سفید ارسال شود. وجود تحریم هاى ضدروسى در این طرح و محدود شدن اختیارات رئیس‌جمهوری براى رفع تحریم‌ها پس از تبدیل این طرح به قانون، موجب شده است تا کاخ سفید نسبت به تایید طرح بى‌میل باشد.


اگر ترامپ از امضاى طرح خوددارى کند، مصوبه به کنگره بازمی‌گردد، دوباره به راى گذاشته و در صورت کسب راى مثبت دو سوم نمایندگان هریک از مجلس‌ها، لازم الاجرا مى‌شود.


دونالد ترامپ پس از تصویب طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با وال استریت جورنال گفت: «اگر با من بود، همان 180 روز پیش پایبند نبودن آن‌ها (ایرانی‌ها) را به برجام اعلام می‌کردم.»


وی مدعی شد: «با وجود تردیدهایی که داریم، آنچه را که طرف ایرانی گفته قبول کردیم و از این رو با آن‌ها خیلی خوب بوده‌ایم، اما ما در حال مطالعه جزء به جزء توافق هستیم و به‌طور شخصی احترام زیادی برای افرادم که مشغول این کار هستند قائلم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته